Wiosną tego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał rekomendację w zakresie oznaczania treści sponsorowanych w mediach społecznościowych. Jednak przepisy zakazujące krypto reklamy nie są nowością – obowiązują od lat. Mimo to, nadal nie wszyscy respektują obowiązujące regulacje, co skutkuję karami. Ostatnio głośno jest o ponad 5-milionowej karze, jaką Prezes UOKiK nałożył na spółkę oraz trójkę influencerów, w związku z niewłaściwym oznaczaniem postów sponsorowanych.
O skomentowanie decyzji Urzędu redakcja serwisu Prawo.pl poprosiła Annę Gołębiowską.
„Z uwagi na wzrost popularności mediów społecznościowych i znaczenia opinii influencerów na decyzje zakupowe konsumentów, producenci towarów bardzo chętnie korzystają z ich usług promujących te produkty. Nie może to jednak przybierać formy kryptoreklamy i konsument musi wiedzieć, że jest to materiał reklamowy lub sponsorowany.”
Zapraszamy do lektury pełnego artykułu: LINK